Klachten

Casino KlachtenHeb je een keer bij een casino gespeeld en heb je daar niet zo’n beste ervaring aan overgehouden? Je kunt bij een online casino een klachtenprocedure volgen, maar ik raad je dan wel aan om een aantal zaken goed in de gaten te houden. Als je contact opneemt via onze website, dan willen wij je uiteraard de nodige tips geven en goed op weg helpen om een klacht in te dienen. Als ik zelf eens een keer een klacht heb onderneem ik altijd een aantal stappen. Belangrijk is wel dat je vooraf weet hoe je een klacht in kunt dienen bij een online casino. Klachten kunnen bij een online casino ingediend worden om allerlei verschillende redenen. Zoals je wellicht wel weet kun je op verschillende manieren contact opnemen en dus ook altijd een klacht snel voorleggen. Als ik een klacht indien doe ik dat per mail. Gelukkig komt het indienen van een klacht niet snel voor en heb ik die ervaring dan ook slechts één keer mogen hebben.

Beginnen met het verzamelen van gegevens
De beste tip die ik je kan geven als je een klacht in wilt gaan dienen is dat je een dossier aan moet leggen. Met een dossier verzamelen je als het ware bewijzen waar je mee bij een online casino of andere instanties aan kunt bieden. Als je de klacht voorgelegd hebt is het belangrijk om te noteren wanneer je dit gedaan hebt. Schrijf de datum en tijd op, maar vooral ook met wie je gesproken hebt over het probleem. Als jouw problemen bij een casino te maken hebben met het storten van geld, zorg dan altijd dat je kopieën hebt van de storting. Je kunt dit doen door een kopie te maken van de afschrijving van de rekening waar je het geld mee over hebt gemaakt. Daarnaast is het ook fijn als je een screenshotje hebt van het saldo bij het casino, waarbij het noteren van datums en tijden natuurlijk ook zeer belangrijk is. Tot slot zou ik als ik jou was in een dossier altijd een kopie doen van de voorwaarden met datum en tijd. Mocht het online casino de voorwaarden na jouw klacht aanpassen, dan kun je altijd bewijzen dat dit eerst compleet anders weergegeven werd.

Casino informatie is net zo belangrijk
Als ik een klacht in ga dienen is het natuurlijk niet belangrijk dat ik een dossier aanleg, maar ook alles van het casino noteer. Die je een klacht in begin dan ook met het opschrijven van de naam van het casino en het webadres waar jij de problemen ondervonden hebt. Uiteraard is het belangrijk dat een casino een licentie heeft en het noteren van de licentie de op de casinosite weergegeven wordt kan ook heel belangrijk zijn. Als een licentie door een kansspelautoriteit uitgegeven is kun je deze uiteraard altijd vooraf al controleren. Heb je dat niet gedaan doe dit als nog, want ik weet zeker dat je daar nog veel informatie uit zal kunnen halen. De laatste belangrijke gegevens die je van een online casino moet noteren is de contactinformatie. Schijf e-mailadressen, adres gegevens en telefoonnummers op zodat je altijd weet hoe je de aanbieder van de casinospellen nog kunt bereiken.

Dien je klacht in
Het beste dat ik je aan kan raden is om de klacht pas in te dienen als je alle gegevens verzameld hebt. Uiteraard zullen bijna alle casino’s op een eerlijke manier handelen en hoef je jezelf niet zomaar zorgen te maken. Mocht het toch voorkomen dat een casino de klacht niet helemaal serieus neemt, dan kun je met je dossier natuurlijk van alles al aantonen. Je hebt een dossier waarmee je een aantal zaken hard kan maken tegenover het casino. Uiteraard is het de beste oplossing om als speler contact op te nemen met een casino en daar de klachten af te handelen. Mocht he zo zijn dat je er met het casino niet uitkomt, dan hou ik me aanbevolen om wat hulp te verlenen en jouw klacht eens een keer goed te bekijken. Wanneer er met het casino echt geen oplossing gevonden kan worden heb je uiteraard altijd nog een stok achter de deur. Je kunt het casino namelijk altijd zeggen naar de kansspelautoriteiten te stappen. Daar kun je de zaak aanbieden en zal je altijd verder worden geholpen om naar een oplossing te werken.

Eerlijkheid duurt het langst
Mochten er problemen zijn met een online casino blijf dan zelf eerlijk. Jij verwacht namelijk ook altijd van een online casino dat zij jou op een eerlijke manier zullen behandelen en de problemen die ontstaan zijn ook netjes op zullen lossen. Eén ding is wellicht nog veel belangrijker. Als je contact opneemt zal je gaan spreken met een medewerker van het casino. Dit is niet de veroorzaker van het probleem, maar zal juist degene moeten zijn die jou gaat helpen en probleem op te lossen. Mijn advies is om altijd netjes te blijven tegen de medewerker waar je contact mee opneemt. Jij wilt netjes te woord gestaan worden, maar een medewerker van het casino wil tijdens zijn of haar werk ook gewoon netjes behandeld worden. Als je dit doet en de overige tips voor klachten bij een online casino volgt kun je er eigenlijk altijd wel vanuit gaan dat het online casino jouw zaak netjes af zal handelen.